Model Railway Forum banner

Bureaubladomgeving - gebaseerd op Wells-next-the-Sea

1 reading
2.2K views 104 replies 12 participants last post by  Greyvoices  
#1 ·
Mijn studeerkamer is een nachtmerrie van chaos geworden en het is hoog tijd dat ik daar iets aan doe. Mijn H0 Oost-Duitse baan staat beneden in de verbouwde garage, maar ik heb nergens om mijn 00-modellen te laten rijden of tentoon te stellen. Het is al te lang zo. Ik ben nogal druk met andere dingen, maar ik moet wat tijd vrijmaken voor mijn modelbouw.

Image

Wat een rommel. Ik moet alle rommel opruimen, de hoge boekenkast die boven mijn bureau uittorent wegdoen en een plankopstelling maken net boven de monitorhoogte langs die achterwand met een soort "L"-vorm die langs achter de monitor loopt. (Hoe lang gaat dat duren!)

Ik heb opties voor plinten, maar ik denk erover om elementen te hergebruiken van een oud Ikea-ding dat SWMBO me al maandenlang aanspoort om te verwijderen. Dus ik wil mezelf niet alleen verwennen met een mooi herziene bureau-omgeving, maar ik kan ook wat bonuspunten verdienen.

Image

Er zal veel verandering komen, maar als ik het nu niet doe, zal ik het nooit doen. Oh, trouwens, ik ga me genadeloos opstellen tegen ongewenste modellen. Ik heb een paar jaar geleden een grote schoonmaak gehouden, maar ik heb nog steeds dozen vol spullen die ik al jaren niet meer heb gezien.

Wish me luck.

Met vriendelijke groet ...................... Greyvoices (alias John)

#2 ·
Dit is spannend, ik kijk er erg naar uit om updates en vooruitgang te zien.
Ik heb de Ikea KALLAX-eenheden voor veel dingen* gebruikt, maar nog geen MR.

*we hebben stukjes van een oude in de garage om onze Bromptons in op te bergen en in de schuur voor gereedschap en zo.

#4 ·
Hallo John,
Ziet er zeker uit als een prachtige keuze van locatie voor de nieuwe lay-out, een zeer interessante sporenplan / configuratie, met veel ruimte voor landschappen.
Het lijkt erop dat je heel wat voorbereidend werk / sorteerwerk hebt, maar ik weet zeker dat je ook zult genieten van al die lang verloren / half vergeten modelherontmoetingen als onderdeel daarvan.
Ik kijk er erg naar uit om je voortgang te volgen, samen met je ontdekkingen onderweg.
Succes, veel plezier en veel modelleerplezier, zoals altijd, Norm

#5 ·
Ik heb vijf jaar geleden iets soortgelijks gedaan, zodat ik iets had om mijn HO-locomotieven te laten zien. Het is een U-vorm geworden. Eén kant wordt ondersteund door een aantal zeer diepe muurbeugels, de rest staat op een hoekbureau met een archiefkast aan de ene kant en lades aan de andere kant, zoals te zien is op de onderstaande foto.
Image

David

#8 ·
Ik waardeer al jullie opmerkingen, met name de foto van de geordende rust van David's bureau-opstelling en 34C's eerlijkheid met zijn opmerking over 'voetdiepe stratificatie die zich over vele jaren op de vloer heeft opgehoopt'.

Deze hobby blijft me verbazen met de schijnbaar eindeloze zijpaden en afwijkingen die je moet onderhandelen om je gewenste doel te bereiken. Ik ken het prototype dat ik wil emuleren en realiseer me dat ik een mix van eigen producten en een minimum aan scratch building nodig heb om het model ergens in de buurt van Wells-next-the-Sea te laten lijken. Dus het proces van het samenstellen van de samenstellende delen is begonnen. Ik heb de draaischijf al, bezit een paar oude ongebouwde kits die gebruikt kunnen worden en mijn spoorwerk is in feite verzorgd (ik heb nogal wat DCC Concepts en Peco Bullhead items).
Ik besloot dat mijn eerste modelbouktaak zou zijn om de draaischijf eindelijk op snelheid te brengen:

Image

Brassmaster draaischijf, vele jaren geleden gekocht voor een ander project dat nooit verder kwam dan de 'stoel-fase' (een van de vele van dergelijke projecten).

Dit moet verweerd/geschilderd worden en vervolgens in een basisplaat worden gemonteerd. De draaischijf-brug zelf is vrij eenvoudig en moet geschilderd en verweerd worden, maar de put heeft wat metselwerk nodig "rond de rand", om zo te zeggen. Ik dacht aan scalescenes, dus ik stond op het punt een van hun metselwerkbladen te downloaden, maar dacht eerst aan het uitproberen van hun gratis testblad en was ontdaan van wat mijn printer leverde:

Image

............. en dit was na het installeren van een complete set nieuwe cartridges.

Wat volgde waren uren van gedoe met reinigingscycli en nozzle-dingen, plus het downloaden van bijgewerkte software ............................. vervolgens 's nachts laten staan (zoals aanbevolen door Epson) en de volgende ochtend opnieuw proberen ............ het resultaat:

Image

Nog niet helemaal perfect, maar een duidelijke verbetering. Nu hoef ik alleen nog maar te kiezen welk metselwerk ik wil downloaden. Helaas heb ik geen kleurenfoto van de Wells-n-t-Sea draaischijf, maar ik stel me een nogal smerig donkerder effect voor .......... of moet ik gaan voor een schonere, frissere look.

In ieder geval heeft al dit gedoe met de printer de tijd opgegeten die ik had moeten besteden aan het opruimen van de rommel op mijn bureau. Doe nooit vandaag een klus die tot morgen kan worden uitgesteld.

Met vriendelijke groet ................... Greyvoices (alias John)

#13 ·
Ik waardeer al jullie reacties, met name de foto van de geordende rust van David's bureau-opstelling en 34C's eerlijkheid met zijn opmerking "een voet diepe stratificatie die zich over vele jaren op de vloer heeft opgehoopt".

Deze hobby blijft me verbazen met de schijnbaar eindeloze zijpaden en afwijkingen die je moet onderhandelen om je gewenste doel te bereiken. Ik ken het prototype dat ik wil emuleren en realiseer me dat ik een mix van eigen producten en een snufje zelfbouw nodig heb om het model ergens in de buurt van Wells-next-the-Sea te laten lijken. Dus het proces van het samenstellen van de onderdelen is begonnen. Ik heb de draaischijf al, bezit een paar oude ongebouwde kits die gebruikt kunnen worden en mijn spoorwerk is in principe verzorgd (ik heb nogal wat DCC Concepts en Peco Bullhead items). Ik besloot dat mijn eerste modelbouktaak zou zijn om de draaischijf eindelijk op snelheid te brengen:

View attachment 39263
Brassmaster draaischijf vele jaren geleden gekocht voor een ander project dat nooit verder kwam dan de leunstoelfase (een van de vele van dergelijke projecten).

Dit moet verweerd/geschilderd worden en vervolgens in een basisbord worden gemonteerd. De draaischijf brug zelf is vrij eenvoudig en moet worden geschilderd en verweerd, maar de put heeft wat metselwerk "rond de rand" nodig, om zo te zeggen. Ik dacht aan scalescenes, dus ik stond op het punt een van hun metselwerk vellen te downloaden, maar dacht eerst aan het uitproberen van hun gratis testvel en was ontdaan van wat mijn printer leverde:

View attachment 39264
............. en dit was na het installeren van een complete set nieuwe cartridges.

Wat volgde waren uren van geklungel met reinigingscycli en nozzle-iets-of-anders plus het downloaden van bijgewerkte software ............................. vervolgens 's nachts laten staan (zoals aanbevolen door Epson) en de volgende ochtend opnieuw proberen ............ het resultaat:

View attachment 39265
Nog niet helemaal klaar, maar een duidelijke verbetering. Nu hoef ik alleen nog maar te kiezen welk metselwerk ik wil downloaden. Helaas heb ik geen kleurenfoto van de Wells-n-t-Sea draaischijf, maar ik stel me een nogal groezelig donker effect voor .......... of moet ik gaan voor een schonere, frissere look.

In ieder geval heeft al dit gedoe met de printer de tijd opgeslokt die ik had moeten besteden aan het opruimen van de rommel op het bureau. Doe nooit vandaag een klus die tot morgen kan worden uitgesteld.

Met vriendelijke groet ................... Greyvoices (alias John)
Welke diameter heeft de draaischijf alstublieft? Kunt u een foto van dichterbij maken? Bedankt.

#9 ·
Ik heb vergelijkbare problemen gehad met printers, die onvermijdelijk te wijten waren aan infrequent gebruik, zodat de inkt opdroogt en dingen verstopt. Grondige reiniging lost het meestal op ten koste van meer inkt!!
Het lijkt erop dat uw inspanningen de vruchten hebben afgeworpen met veel betere resultaten.
Wat het geselecteerde metselwerk betreft, gebruik poeders voorzichtig om te verouderen en te mengen, en onthoud de allesbelangrijke matte vernis om het af te dichten en vervaging te verminderen. Iets wat ik bij mijn eerdere builds tot mijn spijt heb overgeslagen!.
Sorry als dit iets van 'eieren en grootmoeder' is, maar voor het geval dat!

#10 ·
Hallo John,
Eens met John / Shedman hierboven over de printer. Ook zal het geweldig zijn om je MetalSmiths T/T op de layout te zien. Er lijkt inderdaad wat informatie / afbeeldingen te zijn over de T/T, maar het staat op fb, iets wat hier niemand gebruikt, maar voor het geval dat je dat wel doet, is het misschien de moeite waard om te bekijken; voor zover ik kan zien, lijkt het tenminste een deel van het T/T-metselwerk te tonen, dat een lichtgekleurde mortel lijkt te hebben -
Image

Ook het onderstaande, dat je misschien al van Wiki hebt gezien, heeft betrekking op de faciliteiten, inclusief de T/T, die het station door de jaren heen had -
Faciliteiten
[bewerken]
De belangrijkste roodstenen gebouwen van het station, twee verdiepingen hoog en L-vormig in Georgische stijl, werden haaks op de uiteinden van de perrons gebouwd en omvatten een woning voor de stationschef.

Wells had een gecombineerde locomotiefloods en goederenloods, waarbij de locomotieven gebruik konden maken van de hele loods wanneer ze niet voor goederen nodig waren. Dit grensde aan het hoofdgebouw van het station aan de kant van het Wells & Fakenham perron. In 1929 werd de oorspronkelijke 42 voet lange (13 m) draaischijf vervangen door een tweedehands 45 voet lange (14 m) versie. Deze lag net ten noorden van het station en kon de voormalige Great Eastern's Claud Hamilton locomotieven en andere 4-4-0 klassen accommoderen, maar niet de B12s of andere grote motoren.[13] Wells was een buitenpost van het Norwich depot en er waren tot vijf locomotieven gestationeerd. De loods werd officieel gesloten in september 1955 en is sindsdien afgebroken.[14]

Hoe dan ook, hopelijk helpt het & als laatste gedachte: als je begint met een lichtere steen, kun je deze natuurlijk altijd donkerder verweren - kijk misschien wat de foto's laten zien. Groeten voor nu & Succes, Norm

#11 · (Edited)
Sommige van deze vellen zijn behoorlijk realistisch, maar ik heb een aanzienlijk superieure doe-het-zelfmethode gevonden die echt een overtuigende schaal en realistische weergave geeft.
Ik bezocht een paar van de lokale stations aan de Chard Taunton GWR-lijn en maakte enkele foto's van het daadwerkelijke gebouw dat ik op mijn lay-out wilde weergeven.
Ik bewerkte vervolgens de afbeeldingen voor kleurhelderheid enz. en sneed ze bij waar nodig.
De volgende stap was het importeren van de afbeeldingen in een schaalbare vectorsoftware zoals Coreldraw en vervolgens de afbeeldingen opnieuw schalen naar de juiste schaal. Het is op dit punt mogelijk om ongewenste items te verwijderen of items aan de afbeelding toe te voegen, vervolgens op te slaan en te printen en op een geschikte kaart te spuiten.
De afwerking is buitengewoon en het brein is volledig overtuigd van de schaal en authenticiteit van het resultaat, vooral als 's nachts alleen de stationsverlichting brandt.
Image

Image

#14 ·
Hallo John,

De draaitafelput meet 9,5 inch (25 centimeter), wat in schaal 1:76 overeenkomt met een prototypische 60 voet.

Het locomotiefprototype (voormalige GER/LNER BR J15 klasse) was 47 voet 3 inch lang, dus de schaal van de put lijkt nauwkeurig.

Ik heb gemerkt dat ik verwees naar het model dat door Brassmasters werd gemaakt, terwijl Norm het een MetalSmiths-model noemde. Ik weet niet wie van ons gelijk heeft; misschien hebben we beiden gelijk, maar ik denk dat Norm betrouwbaarder is dan ik op details.

Ik zal nog een paar foto's maken John en ze op dit onderwerp plaatsen.

Met vriendelijke groet ................ Greyvoices (alias John)

#16 ·
Het viel me op dat ik verwees naar het model dat door Brassmasters werd gemaakt, terwijl Norm het een MetalSmiths-model noemde. Ik weet niet wie van ons gelijk heeft; misschien hebben we beiden gelijk, maar ik denk dat Norm betrouwbaarder is dan ik op details.
Ik denk dat jullie beiden gelijk hebben. Ik herinner me dat ik de draaischijfkit op metalsmiths zag staan, maar ze hebben hun assortiment teruggebracht tot alleen metaal. De modelspoorpagina van hun website verwijst je naar midrail center, dat niet meer lijkt te bestaan. Helaas vermoed ik dat die kit 'verloren' is gegaan.

David

#15 ·
Hallo John,
Voor wat het waard is, ik heb onlangs vakantie gevierd in Cromer en een van de plaatsen waar we heen gingen was Wells - next - the Sea. Van wat ik daar van de andere gebouwen zag, eerder dan de TT Well, suggereert dat de voorbeelden van de baksteen links van TX22 of de vuilere versie, links van TX 29, zouden kunnen passen bij de algemene kleuring van het gebied. Gezien de locatie a). naast de zee en b). niet naast te veel kolengestookte industriële dingen (afgezien van de locomotieven die het gebruiken) kan het de minder vieze zijn die zou kunnen voldoen.
J

#17 ·
Opvolging draaitafel

Ik waardeer alle bijdragen aan dit topic en zal in de loop van de tijd terugverwijzen naar jullie individuele posts. Vandaag heb ik echter de draaitafel afgestoft om wat foto's te maken zoals gevraagd door johnhutnick:

Image

De brug tilt er gewoon af
Image

Image

Image

De onderkant
Image

12 volt DC servo gereduceerd tot langzame omwentelingen via het nylon koord dat rond de mdf schijf is gewikkeld. Ik heb het getest met een eenvoudige Gaugemaster 12v DC controller (de hulpuitgang van de LT Rolling Road) en zowel richting als snelheid werden nauwkeurig geregeld vanuit deze opstelling.
Image

Groot messing gewicht geplaatst op de centrale as die helemaal tot aan de brug reikt.

Hopelijk geeft dit je alle informatie die je nodig hebt, John.

Met vriendelijke groet .................... Greyvoices (alias John

#19 ·
Follow up on turntable

Ik waardeer alle bijdragen aan dit onderwerp en zal in de loop van de tijd terugverwijzen naar uw individuele berichten. Vandaag heb ik echter de draaitafel afgestoft om foto's te maken zoals gevraagd door johnhutnick:

View attachment 39378
De brug tilt er gewoon af
View attachment 39379
View attachment 39380
View attachment 39381
De onderkant
View attachment 39382
12 volt DC servo vertraagd tot langzame omwentelingen via het nylon koord dat rond de mdf schijf is gewikkeld. Ik heb het getest met een eenvoudige Gaugemaster 12v DC controller (de hulpuitgang van de LT Rolling Road) en zowel richting als snelheid werden nauwkeurig geregeld vanuit deze opstelling.
View attachment 39383
Groot messing gewicht geplaatst op de centrale as die helemaal tot aan de brug reikt.

Hopelijk geeft dit je alle informatie die je nodig hebt, John.

Met vriendelijke groet .................... Greyvoices (alias John
Het is een zeer goed gebouwde draaitafel.
Ik hou van de details op de brug.

#18 · (Edited)
Verwijzend naar mijn nieuw aangeschafte boek:

Image

........... Ik kwam erachter dat de originele Great Eastern draaischijf 42 voet in diameter was, die, toen deze in 1923 een onderdeel van de LNER werd, werd vervangen door een 45 voet draaischijf die het mogelijk maakte om locomotieven zoals de 4-4-0 Claud Hamilton klasse (D15/D16) te draaien, maar nog steeds onvoldoende was voor de B12 4-6-0.

Ik wou nu dat ik de MetaSmith 50 voet draaischijf had besteld, maar de 60' zal de toepassing van regel één mogelijk maken. Ik vraag me af of een Britannia zal passen? Ik heb niet de bedoeling om een nauwkeurige replica van Wells te modelleren, maar waar ik kan, zal ik proberen trouw te blijven aan het prototype; of tenminste .............. trouw-achtig. Geloof me, dat woord bestaat omdat het in mijn oude schoollied voorkwam. Hoe we dat haatten .................... als lammetjes van één kudde !!!!!!!! Als ik het maar kon vergeten.

Met vriendelijke groet .................... Greyvoices (alias John)

#20 ·
Hallo John,
Het is erg interessant om de meer gedetailleerde foto's van jouw versie van de TT te zien, aangezien ik, na het zien van de originele foto van de complete TT en onze eerdere discussies erover door de jaren heen, de werkelijke opbouw vergeleken met die hier in de Loft, enkele schijnbaar nogal verschillende delen van de assemblage heeft.
De bruggen, hoewel het verschillende modellen zijn, zijn qua prachtig detail vergelijkbaar, het GWR 45ft model hier, zoals op de foto hieronder, heeft hetzelfde mooie detail -
Image

................ maar de mechanische opbouw, van het "blauwe" ondersteunende brug dwarsstuk dat verbinding maakt met de cirkelvormige perimetergeleiderail, tot het massieve centrale brugondersteuningsgewicht, verschilt sterk van de versie hier - ik zal ook nog wat meer foto's moeten maken en misschien wat verder aantekeningen vergelijken.
Ook interessant om te zien dat je het hebt getest / van stroom voorzien via de GM Rolling Roads Aux-voeding en alles goed liep in beide richtingen door de motor / servo - ook hier moet ik het TT-model hier nog wat verder controleren ..............
Hoe dan ook, wat het ook is, het zal een prachtig opvallend onderdeel van de nieuwe lay-out worden.
Zoals altijd groeten en veel modelbouwplezier, Norm

#22 ·
Je GW draaitafelbrug ziet er geweldig uit Norm.

Met vriendelijke groet ....................... Greyvoices (alias John)
Hoi John,
Het zijn prachtige modellen, zij het een beetje prijzig, maar ik denk altijd dat een TT op een baan altijd een middelpunt is, dus misschien de moeite waard, nou ja, dat is tenminste het verhaal hier ;)
Ik heb op een gegeven moment ook gekeken naar het toevoegen van verschillende besturingsopstellingen, voor automatische uitlijning en spoorselecties, uit mijn hoofd kan ik me het bedrijf niet herinneren waar ik destijds mee sprak, iets als ADT of iets dergelijks komt in me op, maar het leek allemaal meer dan mogelijk, ik herinner me ook dat er video's waren over dergelijke opstellingen; ik zal opnieuw in de bestanden op de TT in de Loft kijken.
Cheers weer voor nu & Happy Modelling, Norm

#24 ·
Hallo John,
ADM Turntables was het controlesysteem waar mensen in het verleden over spraken om iets te kunnen leveren dat met de MealSmiths TT's werkte; heb het destijds niet opgevolgd, maar het was toen zeker allemaal heel positief - vraag me af of dat hetzelfde systeem is dat je op je Duitse layout TT hebt?
Heb het in de loop der jaren op een paar Exhibition Layouts in bedrijf gezien, altijd erg indrukwekkend en erg mooie langzame / soepele actie.
Nogmaals bedankt, Norm

#25 ·
Hallo John,
Dus gezien je OP op de Impulse Purchase thread - zul je Regel 1 adopteren of zelfs een East Coast back story / what if voldoende uitrekken om je J70 misschien een vreemd gastoptreden te laten maken op de nieuwe layout, wat mij betreft?
Het zijn zeker ongebruikelijke kleine locs, met een eigen vreemde aantrekkingskracht - met of zonder koeienvangers ;)
Groeten zoals altijd, Norm

#26 · (Edited)
Regel 1.

Zoals ik eerder al zei, wil ik de meest significante elementen van Wells behouden, en het runnen van een prototypische dienst met correcte locomotieven en materieel staat hoog op de prioriteitenlijst ................. maar .................. ik kan soms afwijken.

Ik zal compromissen moeten sluiten op de baanindeling door de haven-tak te schrappen en de zijsporen ten oosten van het locdepot weg te laten. Ik heb natuurlijk geen ruimte voor de Heacham-tak, maar ik ben van plan om een draai aan deze bouw te geven die „L“-vormig zal zijn. Ik ben van plan een tractiemotorendepot te bouwen onder een hoek van 90° ten opzichte van het station; overgang van stoom naar diesel. Het is gescheiden van het station van Wells, maar verbonden door één spoor. Op deze manier kan ik een roterende vloot hebben op de MPD die locomotieven kan omvatten die nooit in Wells zouden worden gezien. Dus, een soort van twee stompe lay-outs die aan elkaar gekoppeld zijn.

Er is altijd de mogelijkheid om in de toekomst extra secties te bouwen die aansluiten op de twee onderdelen van de „L“-vorm. Het oorspronkelijke plan van de West Norfolk Railway was om een ontwijkende lijn van Wells net ten zuiden van het station te bouwen om directe toegang tot Fakenham en Dereham te bieden. De baanbedding was gevormd, maar er werd nooit spoor gelegd. Treinen uit Fakenham moesten achteruitrijden in het station van Wells. Dit soort geschiedenis maakt Wells-next-the-Sea tot zo'n interessante locatie. Wie weet, misschien leg ik die ontwijkende lijn ooit in 4 mm, hoewel ik daarvoor iets meer ruimte moet onderhandelen met SWMBO. Mijn studio, wat eigenlijk de vierde slaapkamer is, neemt slechts een derde van de kamer in beslag, terwijl een tv en een bank de rest van de ruimte innemen. Het feit dat ik al zoveel van de omgebouwde garage beneden met de H0-layout in beslag neem, biedt me geen solide onderhandelingspositie. Waarom hebben twee oudere mensen zoveel kamers nodig?

Image

Met vriendelijke groet .................... Greyvoices (alias John)

#28 ·
nooit genoeg ruimte hebben, en hoe meer kamers een plek heeft, hoe meer ruimte er is om het vreemde spoor weg te stoppen :)
Of misschien meer ruimte om oude spullen neer te zetten, die nooit – NOOIT – meer gebruikt zullen worden; in plaats van ze weg te gooien op een van de acceptabele vuilnis- / recyclinglocaties die in dit land gemakkelijk beschikbaar zijn...
Hoe zou ik tot die conclusie kunnen komen?????

J

#29 ·
Julian,
Je hebt me eraan herinnerd dat ik nog steeds de sandwichplint heb die een dozijn jaar geleden voor de baan van de kleinkinderen werd gebruikt. Hij ligt in de schuur, ontdaan van rails en in de lengte in tweeën gesneden. Ik zou die kunnen gebruiken als de afmetingen voldoende zijn. Ik betwijfel het Ikea-opbergding ....................... puntmotor en bedrading onder de plint kunnen lastig zijn.

Image

Met vriendelijke groet ..................... Greyvoices (alias John)

#31 ·
Julian,
Je hebt me eraan herinnerd dat ik nog steeds de sandwichplank heb die een dozijn jaar geleden voor de baan van de kleinkinderen werd gebruikt. Hij staat in de schuur, ontdaan van rails en in tweeën gesneden. Ik zou die kunnen gebruiken als de afmetingen voldoende zijn. Ik betwijfel het Ikea-opbergsysteem ....................... puntmotor en bedrading onder de plank kunnen lastig zijn.

View attachment 39672

Met vriendelijke groet ..................... Greyvoices (alias John)
Zal ook licht en sterk zijn, John, plus bonuspunten voor upcycling / het opruimen van een ruimte misschien :) Win - Win hè!

#32 · (Edited)
Wij mannen staan erom bekend dat we niet kunnen multitasken, maar dit kenmerk wordt erger naarmate we ouder worden. Ik wilde aan dit project beginnen, maar mijn burgerplichten hielden me bezig. Toen ik gisteravond thuiskwam van het voorzitten van een vergadering, realiseerde ik me dat mijn agenda een paar weken vrij was (SWMBO toegestaan), dus mijn gedachten gingen uit naar modelbouw. Dus vanmorgen, na een goede nachtrust, zat ik aan mijn bureau en overwoog mijn eerste stappen. Hoe zit het met die draaitafel; onaangeroerd sinds ik hem meer dan 10 jaar geleden kocht? Ik ben begonnen met de brug.

Image

Voor
Image

Na de eerste laag aan één kant

Geen verfkwast of airbrush te bekennen. Ik besloot mijn recente aanwinst uit te proberen, een set AK Real Colors Markers (kijk, ik weet dat het Colours moet zijn, maar ...............).

Image

34 acrylverf markers
Image

Ik speelde met het idee om individuele markers te kopen, maar koos uiteindelijk voor de volledige set. Besteld bij Jadlam omdat ze gratis verzending hebben.

Ik heb 5 van de markers gebruikt bij deze eerste proefschildering. Ik dacht erover om eerst met Halfords primer grijs te spuiten, maar besloot in plaats daarvan de markers een echte test te geven .............. rechtstreeks op het metaal en hout, net zoals het kwam. Geen ontvetter of voorbereidend oplosmiddel; alleen een blaastje van mijn lippen om eventueel stof te verwijderen. Dat is een zware test voor elke verf. Ik denk dat een tweede laag nodig is, maar ik ben onder de indruk van deze eerste verf. Ik moet de naamplaat van Cowan Sheldon nog uitlichten, wat zo'n kenmerk was van deze draaitafels, maar ik zal mezelf eerst primen met een dosis alcohol voordat ik dat probeer (kalmeert mijn hand). Uiteraard moet ik na het volledig schilderen verwering aanbrengen, maar dat kan wachten tot de put is geschilderd en gedetailleerd ............ als een complete eenheid verweerd.

Een extra bonus is geen geur en geen nadelige effecten voor je longen, dus ik kan aan mijn bureau zitten zonder masker en met een gesloten raam (het is een koele ochtend). Een achtergrond voor dit alles is cricket op YouTube, Middlesex tegen Derbyshire in de county kampioenschap in Lords, en Middlesex lijken er zin in te hebben.

Fijne dagen, hoewel ik hoop dat Derbyshire standhoudt.

Met vriendelijke groet ............................. Greyvoices (alias John)