Model Railway Forum banner

Cześć, jestem tu nowy, nowy w tym hobby i nie mam pojęcia.

3 reading
17K views 1.1K replies 20 participants last post by  Shedman  
#1 ·
Krótko mówiąc.
Odziedziczyłem układ, nic z nim nie robiłem przez 15 lat. W końcu go uruchomiłem i wtedy chciałem go oddać.
Zamiast tego w styczniu postanowiłem go przebudować.
Wiele godzin i wiele pieniędzy później jestem tam, gdzie jestem, w środku projektu, który nigdy się nie skończy!

1. Gdzie się zaczęło.
Image


2. Gdzie zaczęło się ponownie.
Image
Image


3. Gdzie jestem z tym teraz.
Image


Jak pewnie wiesz, podstawa/mata torowa pochodzi z zestawu pociągu FS R1039 z 2006 roku. Co w zasadzie wciąż jest.

Jest dużo do zrobienia.

Wraz z układem odziedziczyłem Hornby Flying Scotsman, małą 0-4-0 GWR, trochę taboru, kilka budynków (nie wszystkie na ostatnim zdjęciu) i kilka nie działających (jeszcze) lokomotyw Mainline.

Kupiłem również

Kupiłem również
Używaną Jinty.
Nową lokomotywę kolekcjonerską R30088 0-4-0 (była tania)
Hornby BR Blue City of Lancaster. (bo była taka ładna)
Mnóstwo innych rzeczy również do układu, krajobrazu, samochodów, ludzi.

Moja żona wykonała całą pracę elektryczną, zwrotnice, oświetlenie itp.

W pewnym momencie opublikuję film, jeśli jesteś zainteresowany.

Opinie, przemyślenia, opinie, pytania, wszystko mile widziane.
 
#2 ·
Witamy na przyjaznym forum.
Wygląda na dobre ustawienie i piękną pracę krajobrazową jako nowy modelarz. Odważyłbym się zgadnąć, że 'ty' masz umiejętności modelarskie z innego świata?
To wspaniała kolekcja taboru, aby uzyskać różnorodność w działaniu.
Czy to DC czy DCC?
Jak mówisz, jest dużo do zrobienia. To stare powiedzenie w świecie MR, że układ nigdy nie jest skończony - zawsze trzeba dodać więcej szczegółów, a nawet rozszerzeń!
Na koniec, wspaniale jest usłyszeć, że zostało/jest robione jako zespół😍
 
#3 ·
Witamy na przyjaznym forum.
Wygląda na dobre ustawienie i piękną pracę sceniczną jako nowy modelarz. Odważyłbym się zgadnąć, że 'ty' masz umiejętności modelarskie z innego świata?
To wspaniała kolekcja taboru, aby uzyskać różnorodność w jeździe.
Czy to DC czy DCC?
Jak mówisz, jest dużo do zrobienia. To stare powiedzenie w świecie MR, że układ nigdy nie jest skończony - zawsze więcej szczegółów do dodania lub nawet rozszerzeń!
Wreszcie, wspaniale jest usłyszeć, że zostało/jest robione jako zespół😍
Cześć John,
Dzięki za odpowiedź.

To DC. Mój teść, po którym odziedziczyłem wszystko, miał wszystko, czego potrzebowałem, żeby zacząć. DCC, poza tym, że było dla mnie czarną magią, wydawało się trochę za dużo dla tego rodzaju układu, z tego co rozumiem.

(Mówię "odziedziczyłem", to nie do końca prawda. Nie miałem pojęcia, że on miał ten układ, dopóki nie umarł, moja teściowa miała wyrzucić to wszystko do śmietnika, zanim interweniowałem i uratowałem to, chociaż nie miałem pojęcia, co z tym zrobię, dlatego było to przechowywane przez 15 lat).

Niestety, w ogóle nie mam żadnych umiejętności modelarskich, robię trochę badań i próbuję. Na szczęście w dzisiejszych czasach dostępnych jest setki zasobów online.
Tunel składa się głównie ze złomu, główna część to złom celotexu, kartonu, pianki montażowej, "trawa" to "koc" izolacyjny z paczki z dostawą jedzenia Hello Fresh i klej. Wszystkie te materiały miałem dostępne po innych projektach i nic nie kosztowały. Oczywiście kupiłem portale i ściany od Hornby, ale ze zniżką wielkanocną i kupiłem farbę do trawy.


Image


Image


Pozdrawiam

Carl.
 
#4 ·
Cześć i jeszcze raz witamy was oboje na Forum. Jak już wspomniano, jest to przyjazne miejsce, a "nieświadomy" pasuje idealnie do większości z nas ;) Jak już powiedział John, wydaje się, że oboje zrobiliście już doskonały start i widać już piękną pracę. Myślę, że zawsze miło jest zobaczyć stary układ, który powraca do życia, ale także wtedy, gdy istnieje jakieś rodzinne przywiązanie / historia do tego wszystkiego, tym bardziej - może warto spojrzeć na to, co Pete robi w swoim wątku o starym układzie N Gauge swojego dziadka; który jest również aktualnym wipem. Myślę, że to, co zostało zrobione do tej pory, jest również sporą transformacją w stosunku do oryginału i bez wątpienia dużo się przy tym uczymy - to jedna z innych wspaniałych części tego hobby, nigdy nie przestajesz się uczyć. Również miło, że jest to wspólny projekt - mam nadzieję, że oboje będziecie mogli "bawić się" pociągami ;) Jest tu wielu przyjaznych członków i jest to wspaniałe miejsce do zadawania pytań, wymiany pomysłów - bez względu na to, jak nieświadome mogą się wydawać, lub po prostu pokazywania tego, nad czym pracujecie; wszyscy się tego uczą. Podoba mi się kolekcja lokomotyw i taboru, które dodajecie do istniejących, a każdy z Flying Scotsman jest dla mnie w porządku; a może jestem tylko trochę stronniczy ............................ W każdym razie witamy na pokładzie i mam nadzieję, że nadal będziecie czerpać radość z hobby i Forum, i czekam na przyszłe posty / filmy; Na razie pozdrawiam i życzę udanego modelowania, w kolejny schludny piątek, Norm
 
#5 ·
Cześć i jeszcze raz witam was oboje na forum. Jak już wspomniano, jest to przyjazne miejsce, a "nieświadomy" pasuje idealnie do większości z nas ;)
Jak już powiedział John, wydaje się, że oboje zrobiliście już doskonały start i widać już piękną pracę.
Myślę, że zawsze miło jest zobaczyć stary układ przywrócony do życia, ale także wtedy, gdy istnieje jakieś rodzinne przywiązanie / historia do tego wszystkiego, tym bardziej - może warto spojrzeć na to, co Pete robi na swoim wątku o starym układzie N Gauge swojego dziadka; co jest również obecnym wip.
Myślę, że to, co zostało zrobione do tej pory, jest również sporą transformacją w stosunku do oryginału i bez wątpienia wiele się przy tym uczysz - to jedna z innych wspaniałych części tego hobby, nigdy nie przestajesz się uczyć.
Miło też, że to wspólny projekt - mam nadzieję, że oboje będziecie mogli "bawić się" pociągami oczywiście ;)
Jest tu wielu przyjaznych członków i to świetne miejsce do zadawania pytań, wymiany pomysłów - bez względu na to, jak nieświadome mogą się wydawać, lub po prostu pokazania, nad czym pracujesz; wszyscy się tego uczą.
Podoba mi się kolekcja lokomotyw i taboru, które dodajesz do istniejących, a każdy z Flying Scotsmanem jest dla mnie w porządku; a może jestem tylko trochę stronniczy ............................
W każdym razie witamy na pokładzie i mam nadzieję, że nadal będziecie czerpać radość z hobby i forum, i czekam na przyszłe posty / filmy; Na razie pozdrawiam i życzę udanego modelowania, w kolejny schludny piątek, Norm
Dziękuję Norm (jeśli używam twojego imienia)
Moja żona w ogóle nie interesuje się puszczaniem pociągów, ale uwielbia rozwiązywać problemy, naprawiać rzeczy i uznała, że wyzwanie polegające na elektryfikacji zwrotnic (tylko trzy były zasilane wcześniej) i dodawaniu świateł to coś dla niej.
Z pewnością była to stroma krzywa uczenia się, mam się czego uczyć, a niektóre z nich są dość oszałamiające, ale było fajnie. W środę poszedłem nawet do National Rail Museum, żeby zobaczyć Flying Scotsman, tylko po to, żeby odkryć, że jest w Didcot, 3 mile od miejsca, w którym mieszkam.
 
#6 ·
Cześć Carl,
Norm jest w porządku - jest też nazywany na wiele innych sposobów ;)
Ta historia o Flying Scotsman sprawiła, że ​​zaśmiałem się w głos, świetna historia.
Jeśli jesteś tak blisko Didcot, masz wspaniałe źródło tuż za progiem - Jeff, jeden z członków tutaj (Stevenage MRC Threads), jest również bardzo zaangażowany w sprawy.
Wygląda na to, że dzięki swoim umiejętnościom i chęci podjęcia wyzwania, Twoja żona może być jeszcze bardziej poszukiwana niż zwykle na Forum .................. elektryka jest często czarną magią dla tak wielu z nas!
Nie martw się o stromość krzywej uczenia się ani o oszałamiającą stronę rzeczy; to prawie norma; właśnie wtedy, gdy myślisz, że opanowałeś jedną rzecz, pojawia się coś innego - ale tutaj na Forum przekonasz się, że różni członkowie z różnymi umiejętnościami są zawsze gotowi pomóc / zaoferować radę lub wskazać Ci pewien kierunek, ale wszystko w dobrze zamierzony, przyjazny sposób.
Tak czy inaczej, powodzenia w dogonieniu Flying Scotsman i dalszych postępach w układzie - przy okazji, naprawdę podoba mi się Twoje podejście do wykorzystywania "pozostałych" / darmowych materiałów, a nawet recyklingu - doskonała robota, jeszcze raz dzięki, Norm
 
#8 ·
Powinienem był wspomnieć, że drzewa na makiecie są również wszystkie domowej roboty, adaptując technikę, którą znalazłem na tube of u, używając resztek sznurka do drapania dla kotów, drutu miedzianego z kabli elektrycznych i zmielonych, pomalowanych trocin. (Kupiłem farbę).
 
#9 ·
Powinienem był wspomnieć, że drzewa na makiecie są również wszystkie wykonane własnoręcznie, adaptując technikę, którą znalazłem na tubie u, używając resztek sznurka do drapania dla kotów, drutu miedzianego z kabli elektrycznych i zmielonych, pomalowanych trocin. (Kupiłem farbę).
Drzewa wyglądają rzeczywiście bardzo dobrze; wydaje się, że jest to dość popularny temat w tej chwili na forum; od zbocza Johna / Shedmana po różne filmy z różnymi metodami / itp.
Załóżmy, że oprócz kupna farby kupiłeś też karmę dla kotów, co?
Jeszcze raz dzięki, Norm
 
#18 ·
Kolejną rzeczą, którą zrobiliśmy dość wcześnie, było eksperymentowanie ze światłami w wagonach, z magnetycznymi przełącznikami kontaktronowymi. Moja żona je zamontowała, ja dodałem kilka osób i musiałem również zamaskować wnętrze wagonów, aby zatrzymać przenikanie światła. Myślę, że światła są trochę jasne, ale zajmę się tym innym razem.
 
#20 ·
Kolejną rzeczą, którą zrobiliśmy dość wcześnie, było eksperymentowanie ze światłami w wagonach, z magnetycznymi przełącznikami kontaktronowymi. Moja żona je zamontowała, ja dodałem trochę ludzi i musiałem również zamaskować wnętrze wagonów, aby zatrzymać przenikanie światła. Myślę, że światła są trochę jasne, ale zajmę się tym innym razem.

View attachment 36173

View attachment 36174
Dodanie oświetlenia, czy to do wagonów/taboru, budynków, latarni ulicznych i tym podobnych, jak wielokrotnie mówiono, naprawdę dodaje kolejny wymiar do całej sceny.
Jeśli chodzi o jasność i przenikanie światła, jest to często wyzwanie, ale istnieje wiele różnych opcji, niektóre oczywiście zależą od tego, co zostało użyte, jedną z nowszych wskazówek od innego, dość nowego członka z doświadczeniem w oświetleniu teatralnym jest użycie kolorowych żeli na oprawach oświetleniowych, aby skutecznie je przyciemnić, lub można również dodać/użyć rezystorów - ale zależy to w pewnym stopniu od tego, co zostało zainstalowane - ale to wszystko część zabawy, prawda?
Pasażerowie i Mali Ludzie również robią znaczącą różnicę - to wciąż na słynnej "Liście rzeczy do zrobienia" tutaj; wraz z balastowaniem, zanim ktokolwiek inny to wspomni (John) ;)
W każdym razie wygląda na to, że już bawiłeś się we wszystkich aspektach układu / frontu MR, co również wspaniale jest zobaczyć.
Te rogatki na przejazdach kolejowych, które są zmotoryzowane / działające, mogą być również miłym wyzwaniem dla Lepszej Połowy w pewnym momencie, z kilkoma sygnałami dodanymi po obu stronach ....................
Bardzo fajne filmy - wygląda na to, że jazda jest również bardzo płynna, co zawsze miło zobaczyć.
Ciesz się i na razie, Norm
 
#22 ·
Brzmi jak idealne rozwiązanie dla szlabanów na przejazdach kolejowych; istnieje wiele różnych opcji - Jakie mam opcje zmotoryzowania przejazdu kolejowego na moim układzie? balastowanie to trochę żart na tym forum i na moim Loft Layout, z Johnem / Shedmanem, który przez lata stawiał różne wyzwania; jednak do tej pory jedynym ukończonym balastowaniem jest to, które zostało wykonane niedawno na froncie Wine Box Fun Build - ale nigdy nie mów nigdy, prawda? ale nie traktuj tego jako czegoś, co zajmuje wysokie miejsce na twojej terapeutycznej liście hobby MR ;) Jeszcze raz dzięki, Norm
 
#24 ·
Cześć Carl,

Ponownie witam na forum, ja też jestem tu nowy, ale już poczułem się jak w domu i dużo się nauczyłem! Czekam z niecierpliwością na śledzenie Twoich postępów i gratuluję uratowania tego przed wyrzuceniem.

Ciesz się procesem, myślę, że zmotywowałeś mnie do zrobienia dziś wieczorem czegoś więcej na moim!
 
#26 ·
Tak, szczegóły robią różnicę. Zamówiłem dzisiaj dodatkowe 18 figurek Prieser i 6 samochodów Brekina z MSL w Niemczech.

Musiałem wybierać między tym a nowym Br.146.2. Szczegóły wygrały i Br.120 będzie służył przez kolejny miesiąc.
 
#27 ·
Cześć Carl,
Coś, co przyszło mi do głowy, biorąc pod uwagę zarówno Twoją lokalizację, jak i niedawne pojawienie się w hobby modelarstwa kolejowego, o czym mogłeś nie słyszeć, to Muzeum Pendon, które znajduje się prawie na wyciągnięcie ręki - bez wątpienia coś, czego nie można przegapić w dziedzinie MR, całkowicie niesamowite modelarstwo; prowadzą również całą gamę kursów -
Przepraszam, jeśli już o tym wiesz lub nawet tam byłeś, na razie cześć, Norm
 
#28 ·
Cześć Carl,
Coś, co przyszło mi do głowy, biorąc pod uwagę zarówno Twoją lokalizację, jak i niedawne pojawienie się w hobby modelarstwa kolejowego, z czym mogłeś się jeszcze nie spotkać, to Muzeum Pendon, które znajduje się prawie na wyciągnięcie ręki - bez wątpienia coś, czego nie można przegapić w dziedzinie modelarstwa kolejowego, całkowicie niesamowite modelarstwo; prowadzą również całą gamę kursów -
Przepraszam, jeśli już o tym wiesz lub nawet tam byłeś, Na razie pozdrawiam, Norm
Dzięki Norm, jest bardzo blisko mnie i jeszcze tam nie byłem, i do około czterech tygodni temu nigdy o tym nie słyszałem, mimo że kilka razy jeździłem w pobliżu i obok niego na rowerze.
 
#29 ·
WOW! Jadę do Szkocji na jeden dzień (z bardzo słabym internetem) i wracam, żeby znaleźć ten wątek.

Witaj na forum Carl, co za wspaniały układ, z pewnością włożono w to dużo pracy i nie mogę się doczekać, aż zobaczę więcej.

Jeśli chodzi o zmotoryzowane rogatki i sygnały, istnieją różne metody ich zmotoryzowania, aby otwierały się, gdy pociąg stoi i obsługuje sygnały, na przykład za pomocą kabla, podczerwieni lub mikroprzełączników, ale jak wiesz, na YT jest świetne źródło, więc warto poszukać, aby zobaczyć, co pasuje.
 
#30 ·
Dzięki za powitanie @Smudge8617 i komentarze na temat układu, na pewno zaktualizuję wszystko w miarę postępów.
Forum wydaje się pomocną, przyjazną stroną.
Po prostu się w nim odnajduję.
Moja żona odpowiada za wszystko, co elektryczne w układzie i ma wszystko pod kontrolą. Kiedy piszę, instaluje więcej świateł, kilka na przejeździe kolejowym i kilka przy "Old Station Cafe".
W tym tygodniu zajmę się większą ilością krajobrazu i malowaniem na drodze.
 
#31 ·
Właśnie robiłem mały przegląd tego, co mam i czego mogę potrzebować do układu.
Rozważałem zakup kolejnych kilku pojazdów Oxford Diecast, przy dziesięciu myślę, że jest ich więcej niż wystarczająco do układu.
Zdjęcie.
Image

Każdy pojazd zajmuje ważne miejsce w naszej historii - każdy z nich wywołuje wspomnienie u mojej żony i u mnie, z wyjątkiem radiowozu Mini, pomyślałem, że moja żona potrzebuje kolejnego wyzwania i poprosiłem ją o znalezienie niebieskiej diody LED, aby mogła migać.
 
#33 ·
Właśnie robiłem małą inwentaryzację tego, co mam i czego mogę potrzebować do układu.
Rozważałem zakup kolejnych kilku pojazdów Oxford Diecast, przy dziesięciu myślę, że jest ich więcej niż wystarczająco dla układu.
Zdjęcie.
View attachment 36284
Każdy pojazd zajmuje ważne miejsce w naszej historii - każdy z nich wywołuje wspomnienie u mojej żony i u mnie, z wyjątkiem policyjnego Mini, pomyślałem, że moja żona potrzebuje kolejnego wyzwania i poprosiłem ją o znalezienie niebieskiej diody LED, aby mogła migać.
Mógłbyś również dodać światła przednie i tylne do migającego niebieskiego samochodu.
 
#32 ·
Cześć Carl,
Co za wspaniała kolekcja pojazdów dla układu; zawsze jest to prawdziwy plus, jeśli istnieją pewnego rodzaju nostalgiczne powiązania z elementami na układzie, od lokomotyw / taboru po samochody i budynki, które wszystkie dodają zarówno do historii, jak i oczywiście do przyjemności. Dodanie szczegółów, takich jak migające światło radiowozu, również dodaje kolejny wspaniały poziom szczegółowości - poza tym wszystkim podoba się wyzwanie, prawda ;) (* istnieje również wiele zestawów oświetleniowych).
Pozdrowienia jak zawsze i Happy Modelling, Norm