Model Railway Forum banner

Mijn eerste lay-out starten

474 views 23 replies 13 participants last post by  Rich  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in de modelspoorhobby. Ik ben ongeveer 7 maanden geleden begonnen met het verzamelen van spullen, en tot nu toe heb ik 3 locomotieven en een paar wagons.

Eerlijk gezegd voelt alles behoorlijk uitdagend.

Hier zijn enkele foto's van het baanplan dat ik heb samengesteld.

*Wat vinden jullie ervan? Ziet het er realistisch uit?

*Wat zou ik kunnen doen om het baanplan er realistischer uit te laten zien?

*Zou het zinvol zijn om nog een wissel toe te voegen?

*Voor de basis gebruik ik schuimplaten bovenop een tafel, denken jullie dat dat een goed idee is?

*Ik heb gekozen voor een lusplan omdat ik het leuk vind om de treinen soms rond te zien rijden. Maar ik heb gehoord dat punt-naar-punt-banen realistischer zouden zijn dan lussen. Hoe waar is dat, en hoe praktisch?

Alvast bedankt :)

Attachments

#2 ·
Goedemorgen en welkom op het forum.

Het lijkt erop dat je op weg bent en op de goede weg.
Regel 1 is van toepassing, wat betekent dat je doet wat je wilt.
Wat betreft het op een tafel zetten, gebruik je de tafel ook voor iets anders? Kun je alles erop laten staan en niet opruimen.
Als je een andere opkomst wilt en je hebt ruimte, ga ervoor.
Het is een bekend feit dat lussen het beste zijn. 😜
Het belangrijkste is dat je geniet van wat je doet en plezier hebt.

#3 · (Edited)
Welkom 3igAnt,
Je hebt er een heleboel plezier in gebouwd en hebt een duidelijk idee van wat je wilt doen. Er zijn hier genoeg behulpzame mensen, die bereid en deskundig zijn om je vragen te beantwoorden en ook erg vriendelijk zijn.

Ik heb gehoord dat punt-naar-punt-layouts realistischer zouden zijn dan lussen. Hoe waar is dat, en hoe praktisch?