Model Railway Forum banner
21 - 37 of 37 Posts
De mijne viel vrijdag uit elkaar. Eerst viel het spoorwegdiagram van de blokplank, toen ik het uit het seinwezen haalde om het te repareren, besloot het hefboomframe te splitsen en een hendel te laten vallen..... :cautious:
[Uit met de Loctite Extreme lijm, deze keer!!!]

View attachment 38845

Als het Conrail helpt, het zag er vroeger zo uit. [Hoe het in de instructies was ingedeeld - ik kan me niet herinneren welke Box het moest zijn, maar ik heb een vermoeden dat het ergens in N Devon of N Cornwall was - weet het niet zeker...]

View attachment 38844

De fauteuil en de kachel zijn tenminste nog in één stuk..... :rolleyes:..... nou ja, voorlopig tenminste.....
J
Julian,
Hoe vaak is je verteld dat je netjes moet spelen en voorzichtig moet zijn met je "Speelgoed", vooral als je wilt dat ze lang meegaan ............................... ;)

Dit was een veel eerdere seinpost die ik maakte, met zeer vergelijkbare resultaten. Het interieur was toen een Wills-kit met witmetalen onderdelen. De bouw dateert van voor mijn vorige baan, dus ik heb hem waarschijnlijk eind jaren 1980 gebouwd.

Het gebouw staat meestal niet op deze locatie, ik heb het daar neergezet voor een paar nieuwe foto's. De verstevigingsstaven zitten een beetje in de weg, maar omdat het nu al vrij oud is, merkte ik dat de zijkanten naar binnen begonnen te buigen. Niet alles is wat het lijkt: de seinpost zelf is een Franse MKD-kit, die werd geleverd met een vilten dakstijl voor de helft van de prijs van een Wills-box, ook al werd hij uiteraard onder licentie geproduceerd, of voor MKD door Wills. Ik gebruikte Wills-tegels voor het nieuwe dak.

View attachment 38846

View attachment 38847

View attachment 38848
Hoi weer SRMan,
Grappig genoeg heb ik zo'n Willis witmetalen kit, die nog maar gedeeltelijk is gebouwd/geschilderd, omdat ik werd afgehouden door het feit dat ik een sleuf in de vloer van de Box moest snijden om het hefboomframe erin te laten zakken, vandaar dat ik voor de sit ontop Ratio-kit ben gegaan zoals Conrail heeft. Wie weet, misschien ben ik op een dag dapper genoeg om een sleuf te snijden in de vloer van een van de verschillende seinposten van Lofts om hem te plaatsen ......
De jouwe ziet er echter inderdaad erg goed uit, Proost voor nu, Norm

denk erover om mijn kit weg te gooien na het zien van al deze fantastische foto's, ik zal het niet doen, maar ze zijn allemaal fantastisch en geven me een paar goede ideeën, in principe maakt de lay-out niet zoveel uit zolang het er maar uitziet als een redelijke gelijkenis, bedankt allemaal, zeer gewaardeerd
Natuurlijk komt het goed en geniet je ervan om het te bouwen, neem gewoon de tijd :)

Gerapporteerd - vertaling van de eerste alinea hier -

Fiwfan is een opkomend datingplatform voor mensen die op zoek zijn naar serieuze relaties of nieuwe vriendschappen. Met zijn gebruiksvriendelijke functies en open community is het gemakkelijk en leuk om een nieuw hoofdstuk in je liefdesleven te beginnen.

Weg. Het lijkt erop dat de AI-ondersteuning die veel van dit soort spam filtert, nog geen Thais leest.

Gemeld - vertaling van de eerste alinea hier -

Fiwfan is een opkomend datingplatform voor degenen die op zoek zijn naar serieuze relaties of nieuwe vriendschappen. Met zijn gebruiksvriendelijke functies en open community is het gemakkelijk en leuk om een ​​nieuw hoofdstuk in je liefdesleven te beginnen.

J
Heb je toevallig een telefoonnummer gekregen?

Jammer, de dame had je misschien haar Oriënt Express laten zien.
Niet echt een vervanging voor de dame die aanbiedt een Thaise Baht te gebruiken!!!.....

Oooohh Errrrr!..... Miss's!!! 🤣 🤣 :oops:

J

Discussion starter · #32 ·
Update, de kit komt er mooi uit, een beetje lastig omdat mijn handen niet meer zo vast zijn als toen ik jonger was. Graag advies over het plaatsen van de hendels in het hendelframe. De eerste, die ik van de spigot afsneed, vloog door de lucht en verdween. De tweede zit erin, maar ziet er niet goed uit. Probleem is dat de hendels niet in het frame passen en dat ze buigen als je er wat druk op zet.

Hallo Conrail,
Goed om te horen dat de kits goed vorderen.
Ik herinner me dat de hendels in de frames vrij strak pasten - wat nog uitdagender werd als de voeten van de hendels of de binnensleuven van de frames geschilderd waren - zoals eerder vermeld, heb ik de sets hier gebouwd en ze voor en na het schilderen gemonteerd.
Ik herinner me, hoewel het al een tijdje geleden is, dat ik na het vinden van vergelijkbare problemen met de pasvorm een scherp mes / scalpel gebruikte om de zijkanten van de hendelarmen van verf te ontdoen en ook de binnenruimte van de sleuven van de basisframes schoon te maken. Het is het beste om eerst alle framesleuven te doen, want als de hendels eenmaal worden gemonteerd, wordt het veel moeilijker - met meer kans op schade.
Ik herinner me ook dat ik de hendels van het ene uiteinde naar het andere heb gemonteerd of de middelste batch gevolgd door de twee uiteinden - lijkt ook goed te werken.
Nogmaals, doe het rustig aan - de kits bevatten ook enkele reservehendels, dus er is gelukkig wat speling ;)
Succes en blijf ervan genieten, nogmaals bedankt, Norm

Hallo Conrail,
David / Dwb plaatste eerder op een ander forum een korte YT-video over schilderen met de verschillende soorten verfstiften / markers die nu verkrijgbaar zijn; hoewel het ging over het schilderen van figuren, dacht ik dat het voor u van belang zou kunnen zijn -
Ik hoop dat je ook wint met de seinwachterhendels / kit. Groeten zoals altijd, Norm

21 - 37 of 37 Posts